Praha Dolní Chabry

Webové stránky města: https://www.dchabry.cz/

Praha-Dolní Chabry

Městská část Praha-Dolní Chabry

Dolní Chabry se nacházejí na severním okraji Prahy. Jde o původní zemědělskou osadu s bohatou historií.  Název "Chabry" je nejspíše odvozen z původního názvu Chrabři, tj. ves chrabrého a bojovného lidu. Poprvé se obec Chabry objevuje v listině Konráda Brněnského z roku 1092. Dnes jsou Chabry moderní čtvrtí, kde se snoubí historie, moderní rozvoj a zároveň jsou obklopeny zelení. Z jedné strany Ďáblicím hájem s nejvyšším místem Prahy kopcem Ládví (359 m n. m.), Čimickým hájem a Bohnicemi. Obec se svažuje k chráněnému území Draháňské údolí, které ústí u Vltavy. Nejvzácnější památkou obce je románský kostel Stětí sv. Jana Křtitele. Významnými usedlostmi jsou barokní statek Knorův a Stejskalův (upraven na ÚMČ s kulturním centrem). Z drobné architektury se dochovala socha sv. Václava a zvonička Panny Marie. V obci můžeme obdivovat jediný pražský menhir, který zde společně s nálezy archeologickými dokazuje život od dob ledových.

Dubnová výzva 10 000 kroků

Pro první tři muže, první tři ženy a první tým s největším počtem bodů čeká odměna.

Mgr. Kateřina Šilhová Šafránková

starostka

katerina.silhova.safrankova@dchabry.cz

Kam na výlety?

TRASA 1 (8 km)

První trasa začíná na konečné autobusu u rybníka v Dolních Chabrech. Vede směrem k Vltavě, Drahaňskou roklí. Přibližně po dvou kilometrech se stáčí doprava směrem do údolí Čimického potoka, dále pak na vyhlídku za starými Bohnicemi nad Vltavou. Odtud pokračuje kolem starého bohnického hřbitova až na okraj bohnického sídliště a opět údolím Čimického potoka na konečnou zastávku autobusu Sídliště Čimice, kde končí.
mapa:

TRASA 2 (7 km)
Druhá trasa začíná na břehu Vltavy na konečné autobusu Zámky. Od útulku pro opuštěná zvířata vede do prudkého kopce směrem ke starému bohnickému hřbitovu. Obchází hřbitov a pokračuje do údolí Čimického potoka a dále do Drahaňské rokle. Divokou přírodou pokračuje až k chaberské čističce odpadních vod a pak po panelové cestě prudce do kopce směrem k čimickému sídlišti. Závěrečných pár set metrů vede podél ulice Spořické až na Hrušovanské náměstí, kde trasa končí přímo před chaberskou radnicí.

TRASA 3 (6 km)
Procházka historií naší městské části (6 km), jedná se o 16 zastavení u naučných tabulí s herními prvky pro děti.