Jak fungují datová propojení a aplikace?

Autor: Aleš Kerner
04/04/2024

Přátelé, kamarádi,

máme za sebou už tři dny výzvy a já bych se s Vámi rád podělil o to, jak fungují datová propojení a aplikace v tomto běhu výzvy.

Čekal jsem to horší

Snažili jsme se připravit vše tak, aby to na začátku fungovalo správně, ale jak jistě tušíte, start opět není bez komplikací. Ale osobně musím přiznat, že jsem to čekal horší. Tentokrát nám do toho tak trochu „hodili vidle“ poskytovatelé dat. Jsem tedy rád, že až na drobnosti a jednotlivosti funguje vše, jak má. Komunikace mezi námi a dodavateli je na nadprůměrné úrovni, a všichni se snaží řešit problémy tak, aby byly odstraněny co nejdříve.

Konektory a jejich problémy

Garmin

Až na nějaké drobné jednotlivosti je vše ok. Import funguje, jak má. Problém je s uživateli výzvy, kteří si nastavili propojení až 1. 4. a nemají za první den výzvy načtená všechna data. Pustili jsme se sice zpětné dotažení dat, ale ne u všech se to povedlo. V tom případě stačí dodat ručně aprílovou aktivitu a vše ostatní nechat na automatice a na nic nesahat. Nejhorší je, když se snažíte odpojovat a připojovat konektor, to udělá pěkný nepořádek…

Apple

Při minulé výzvě s ním byl velký problém, ten jsme odladili a letos je to v pořádku. Ale má opět ale. Některé telefony zlobí a je nutno přeinstalovat aplikaci. Poznáte to tak, že se nepřenáší data. Přeinstalace pomůže a potom vše frčí, jak má.

U Apple telefonu a Apple hodinek bývá jen drobný denní rozdíl v metrech, ten je způsoben tím, že jsou u nich data z více zdrojů. Ale to detail.

Horší problém je v tom, že Apple povolil přes zdraví zapojovat zařízení třetích stran a ty občas zlobí a předávají nekompletní data. Bude to pravděpodobně vyřešeno tak, že ze zařízení třetích stran se budou přebírat jen kroky a zpracovávat výpočtem.

Withings

Od těchto zařízení jsme nezaznamenali zatím žádný problém, ale máme jich cca jen 20.

Samsung (přes Google Health Connect)

Zde je větší problém, který se „obešel“. Při předávání dat mezi Samsungem a Googlem dochází ke ztrátě „metrů“… Kroky jsou správně. Takže se stávalo, že uživatelé měli 5647 kroků a 120 metrů…. Bohužel jsme museli přestat přebírat kompletní údaje a přebíráme pouze kroky a přepočítáváme standardním způsobem dle pravidel na metry. Jinak to nepůjde.

Fitbit

Žádné větší problémy

Google Fit 

Zde u některých členů řešíme problém s nepřenáším dat, s tím zatím programátoři bojují.

Google Health Connect (a přes něj připojená zařízení)

Zatím nemáme dostatečný vzorek dat, jak zařízení fungují díky jejich menšímu počtu. Předpokládáme u některých stejný problém jako u Samsungu a budeme to řešit a případně informace zaktualizujeme....

Co mám dělat, když "to nefunguje"?

Pokud máte problémy s aplikací, rádi Vám pomůžeme. Ujistěte se prosím nejprve, že máte aplikaci aktualizovanou (pro Android v aplikaci GooglePlay a pro Apple v aplikaci Appstore). Aktualizací se mohou některé problémy vyřešit. Pokud problémy přetrvávají, napište nám prosím email na info@desettisickroku.cz.

Napište nám:

  • o jaké problémy se jedná
  • operační systém Vašeho telefonu a verzi
  • typ Vašich hodinek/náramku (hodinky Garmin, hodinky Samsung)
  • pod jakým jménem a emailem jste registrovaní na Portálu

Slovo ajťáka závěrem

Hrdinové dočetli až sem a já jim děkuji. Alespoň vidíte, co se dá za tři dny vyřešit a stihnout. Můžete si říci, že jsme to mohli otestovat včas. Snažili jsme se, já osobně jsem měl testovací tým, programátoři mají testovací zařízení, spousta chyb se odhalila, ale bohužel dost se jich objeví až větším počtem zařízení. A bohužel, ty méně používaná zařízení přinášejí větší procento problémů, o dost větší…

Více informací o přenosu aktivit naleznete zde.

Aktuality

Generální partneři

Hlavní mediální partner

Hlavní partneři

Mediální partneři