Nejčastěji kladené dotazy

JAK MÁM OPRAVIT AKTIVITU?
Stává se, že v zadávání (vkládání) aktivity uděláte nějakou chybu. Často se jedná o chybný přepočet km na metry nebo uvedení počtu kroků místo požadovaných metrů. V případě, že se tak stane, nezbude nic jiného, než tuto aktivitu smazat a nahrát ji znovu - správně. Toto smazání je možné přímo ve vašem profilu, kde vidíte seznam aktivit, které jste zde vložili. Přesný návod jak smazat aktivitu je ZDE. Nezapomeňte, že aktivity je možné vkládat maximálně pět dnů zpětně. 

JAK MÁM ZAZNAMENAT SVOU AKTIVITU? 
Svou aktivitu si můžete zaznamenat na jakémkoliv zařízení nebo aplikaci. Po přihlášení do svého profilu ji v podobě printscreenu uložíte do systému. Podrobnější informace se dočtete na stránce "Jak správně zaznamenat aktivitu".

* V případě, že záznam vaší aktivity nebude obsahovat fotografii záznamu, vzdáváte se možnosti vyhrát některou z celorepublikových cen. 
* Do systému je možné vkládat maximálně pět dní staré aktivity. 
* V případě, že vám zařízení přepočítává rovnou kroky na km nebo m tak do systému uveďte toto číslo. V případě, že vám zařízení zobrazuje pouze kroky, prosím přepočítejte je číslem 0,75 na metry.


PROČ SE NEMOHOU ZAPOJIT LIDÉ MLADŠÍ 18 LET? 
Zapojení dětí je oproti dospělým složitější z právnického hlediska, pravidel GDPR apod. Děti mají navíc zcela odlišné výpočty BMI. Tyto dvě komplikace jsou natolik složité, že se nepodařilo je pro dubnovou výzvu 2021 vyřešit. Vynasnažíme se, aby na podzim 2021 byla účast mladistvých možná. 
Pokud přemýšlíte jaké aktivity v tomto směru pro děti vymyslet, zkuste sledovat portál Pěšky městem př. akci Vem Onl@jna ven 


MUSÍM UJÍT 10.000 KROKŮ? 
Nemusíte! Kolik za den ujdete/uběhnete kroků záleží čistě na vás. Naopak doporučujeme, obzvlášt těm, co toho moc nenachodí, začínat pozvolna. Nepřeceňte své síly, začněte s málem a množství postupně zvyšujte. Začleňujte chůzi postupně do svého běžného života, ale tak, aby vám to dělalo radost :)  Důležitější než množství kroků je pravidelnost, vyšší tempo a pobyt na čerstvém vzduchu. Každý z nás má svou hranici, za kterou čeká výzva, jinde. Kde ji máte vy? 

Za každý kilometr dostáváte body. Jejich množství se odvíjí od vašeho věku a BMI, které je vypočítáno z hmotnosti a výšky. Čím máte vyšší věk a hodnotu BMI, tím více bodů za kilometr získáte. Více v pravidlech


MŮŽU SI DO VÝZVY ZAPOČÍTAT I KILOMETRY UJETÉ NA KOLE? 
Ne, to bohužel není možné. Tato výzva je určená pouze pro pohyb po vlastních nohou, tedy chůzi, běh a Nordic Walking. Pokud rádi jezdít na kole, zkuste květnovou akci Do práce na kole. 


PROČ SE VÝZVY ÚČASTNIT V TÝMU? 
Člověk je od přírody společenský tvor a "tým" je základní společenská jednotka úspěchu ;) ... Teď vážně. Vytvořením týmu dáváte najevo, že nechodíte jen sám za sebe, ale že jste součástí skupiny, ve které se všichni vzájemně motivují a podporují. Sami asi víte, že když kolem sebe máte lidi se stejným cílem, tak je jeho dosažení snazší, a naopak hůř se cesta k němu vzdává. Pomozte ostatním to nevzdat. Máte kolem sebe někoho, kdo potřebuje pravidelnou chůzi jako sůl? Vezměte ho do týmu! Můžete si vzájemně pomoct třeba i se záznamem aktivit. Začleňte své prarodiče do týmu, jděte s nimi na společnou procházku a pomozte jim s nahráváním aktivity do systému. 
Sestavili jste tým jako rodina? Jako sousedé z jedné ulice nebo čtvrti? Jako firma? Jako členové zájmového spolku? Skvěle!  -> vyzvěte k účasti a porovnání výsledků kamarádovu rodinu, sousedy z vedlejší ulice, pobočku v jiném městě atd.  

! Každý účastník může být členem pouze jednoho týmu. 

PROČ K CHŮZI MOTIVOVAT PRÁVĚ KAMARÁDY S NADVÁHOU? 
Nejen nadváha, ale především obezita s sebou přináší řadu zdravotních problémů a zvyšuje náchylnost k nemocem. Zařazení pravidelného pohybu mezi každodenní aktivity je prvním krůčkem na cestě ke zdravému životu. Výzva 10.000 kroků bodově zvýhodňuje účastníky s vyšším BMI než 25*. Víte co je BMI a jaká hodnota vám vychází? Pokud je vyšší než 25, neváhejte, tato výzva je přímo pro vás. Pokud nižší, motivujte svou účastí ostatní, pozvěte je do týmu a nezapomeňte, že prevence je taky důležitá ;)  

Vedoucí lékař z pražské VFN Martin Balík řekl v rozhovoru pro 20min Radiožurnálu (26.2.2021, 9. minuta), že median BMI jejich covidových pacientů na JIP je 34, což je obezita prvního stupně. Více než 70 % pacientů má BMI vyšší než 30. 

Deník The Guardian zveřejnil výsledky výzkumu, který si nechala zpracovat Světová obezitologická federace. Největší procento úmrtí spojených s coronavirem vykazují státy, kde nadváhou trpí více než 50 % obyvatel. ČR je jedním z nich. 

"Poslední data z konce roku 2020 však ukazují, že opět došlo v naší populaci k vzestupu hmotnosti, což je třeba jistě přičíst na vrub i opakovaným lockdownům a znemožnění sportování. Nadváhou trpí 38 % Čechů a obezitou dalších 28 %, celkem se tedy s váhou potýká 66 % Čechů,“ uvádí obezitolog Martin Matoulek z III. interní kliniky 1. lékařské fakulty UK a VFN Praha více v článku ZDE

*Jsme si vědomi toho, že BMI je pouze orientační statistická hodnota, která nevypovídá o jedinci jako takovém. Pokud vám vyjde BMI vyšší než 25 je to minimálně důvod se zamyslet a zjistit si o tom víc. 


JSEM ZÁSTUPCE MĚSTA A RÁDI BYCHOM SE DO VÝZVY AKTIVNĚ ZAPOJILI. 
Zapojení jakéhokoliv města nebo městské části do výzvy je vítáno. Účast je možná v několika úrovních, podle míry zapojení. Více informací je uvedeno v následující prezentaci.  

! Registrace měst do výzvy byla uzavřena. Pokud jste to nestihli, druhá šance bude na podzim.

Dokumenty
Za "x" dosaďte ID číslo požadované složky dokumentů. Například id:1.
ID číslo je zobrazeno u jednotlivých složek dokumentů.