Nejčastěji kladené dotazy

MUSÍM UJÍT 10 000 KROKŮ DENNĚ? 
Nemusíte! Kolik za den ujdete/uběhnete kroků, to záleží čistě na vás. Naopak doporučujeme, obzvlášť těm, co toho moc nenachodí, začínat pozvolna. Nepřeceňte své síly, začněte s málem a množství postupně zvyšujte. Začleňujte chůzi postupně do svého běžného života, ale tak, aby vám to dělalo radost :)  Důležitější než množství kroků je pravidelnost, vyšší tempo a pobyt na čerstvém vzduchu. Každý z nás má svou hranici, za kterou čeká opravdová výzva, jinde. Kde ji máte vy? 

Za každý kilometr dostáváte body. Jejich množství se odvíjí od vašeho věku a BMI, které je vypočítáno z hmotnosti a výšky. Čím máte vyšší věk a hodnotu BMI, tím více bodů za kilometr získáte. Více v pravidlech

V případě, že nechcete soutěžit na body, máme pro vás připravenou virtuální pouť po zajímavých místech naší republiky nebo osobní statistiky a odznáčky. 

ZAPOČÍTÁVÁ SE MI AKTIVITA CELODENNÍ NEBO JEDNORÁZOVÁ? 
Do výzvy si můžete započítat obojí, celodenní i jednorázovou aktivitu, ale pozor! Záznamy se nesmí překrývat, tzn. jednorázová aktivita nesmí být zároveň započítána v nahrané celodenní aktivitě. Pokud to tak máte, můžete si buďto tu jednorázovou od celodenní odečíst a zapsat při vkládání správné údaje (třeba opatřené poznámkou), nebo si vybrat jednu z nich a tu si do svého profilu zaznamenat. 

JAKÝ PŘÍSTROJ POTŘEBUJI K ZÁZNAMU SVÉ AKTIVITY? 
Jakýkoliv, který umí zaznamenat vaši ušlou vzdálenost nebo počet kroků. Aktivitu si pak nahrajete ve formě GPX souboru, nebo si ji ručně zaznamenáte a doložíte snímkem obrazovky/fotografií záznamu (viz podrobná pravidla – průběh výzvy). 


Kotva: #motivace_obéznich

PROČ K CHŮZI MOTIVOVAT PRÁVĚ KAMARÁDY S NADVÁHOU? 
Nadváha, a hlavně obezita s sebou přináší řadu zdravotních problémů a zvyšuje náchylnost k nemocem. Zařazení pravidelného pohybu mezi každodenní aktivity je prvním krůčkem na cestě ke zdravému životu. Výzva 10 000 kroků bodově zvýhodňuje účastníky s vyšším BMI než 25*. Víte, co je BMI a jaká hodnota vám vychází? Pokud je vyšší než 25, tak neváhejte, tato výzva je přímo pro vás. Pokud nižší, motivujte svou účastí ostatní, pozvěte je do týmu a nezapomeňte, že prevence je taky důležitá ;)  

Vedoucí lékař z pražské VFN Martin Balík řekl v rozhovoru pro Dvacet minut Radiožurnálu (26. 2. 2021, devátá minuta), že medián BMI jejich covidových pacientů na JIP je 34, což je obezita prvního stupně. Více než 70 % pacientů má BMI vyšší než 30. 

Deník The Guardian zveřejnil výsledky výzkumu, který si nechala zpracovat Světová obezitologická federace. Největší procento úmrtí spojených s koronavirem vykazují státy, kde nadváhou trpí více než 50 % obyvatel. ČR je jedním z nich. 

„Poslední data z konce roku 2020 však ukazují, že opět došlo v naší populaci k vzestupu hmotnosti, což je třeba jistě přičíst na vrub i opakovaným lockdownům a znemožnění sportování. Nadváhou trpí 38 % Čechů a obezitou dalších 28 %, celkem se tedy s váhou potýká 66 % Čechů,“ uvádí obezitolog Martin Matoulek z III. interní kliniky 1. lékařské fakulty UK a VFN Praha (více v článku ZDE).

*Jsme si vědomi toho, že BMI je pouze orientační statistická hodnota, která nevypovídá o jedinci jako takovém. Pokud vám vyjde BMI vyšší než 25, je to minimálně důvod se zamyslet a zjistit si o tom více. 



PROČ SE VÝZVY ÚČASTNIT V TÝMU? 
Člověk je od přírody společenský tvor a „tým" je základní společenská jednotka úspěchu ;) A teď vážně. Vytvořením týmu dáváte najevo, že nechodíte jen sám za sebe, ale že jste součástí skupiny, ve které se všichni vzájemně motivují a podporují. Sami určitě víte, že když kolem sebe máte lidi se stejným cílem, tak je jeho dosažení snazší, a naopak hůř se cesta k němu vzdává. Pomozte ostatním to nevzdat. Máte kolem sebe někoho, kdo potřebuje pravidelnou chůzi jako sůl? Vezměte ho do týmu! Můžete si vzájemně pomoct třeba i se záznamem aktivit. Začleňte své prarodiče do týmu, jděte s nimi na společnou procházku a pomozte jim s nahráváním aktivity do systému. 
Sestavili jste tým jako rodina? Jako sousedé z jedné ulice nebo čtvrti? Jako firma? Jako členové zájmového spolku? Skvělé!  Teď ještě vyzvěte k porovnávání výsledků kamarádovu rodinu, sousedy z vedlejší ulice, pobočku v jiném městě atd.  

Každý účastník může být členem pouze jednoho týmu!


MŮŽU SI DO VÝZVY ZAPOČÍTAT I KILOMETRY UJETÉ NA KOLE? 
Ne, to není možné. Tato výzva je určená pouze pro pohyb po vlastních nohou, tedy chůzi, běh a nordic walking. Pokud rádi jezdíte na kole, zkuste například akci Do práce na kole. 

JSEM ZÁSTUPCE MĚSTA A RÁDI BYCHOM SE DO VÝZVY AKTIVNĚ ZAPOJILI...
Zapojení kteréhokoliv města nebo městské části do výzvy je vítáno. Účast je možná v několika úrovních, podle míry zapojení. Více informací je uvedeno ZDE

KDY BUDE SLAVNOSTNÍ VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ? 
Slavnostní vyhlášení říjnové výzvy a udílení cen proběhne v sobotu 20. listopadu 2021 v Bruntále. 



Kotva: #newsletter

NECHODÍ MI NEWSLETTERY
Všechny účastníky pravidelně informujeme o průběhu výzvy, o aktualitách a dalších důležitých zprávách. V případě, že vám na e-mail nedorazil náš elektronický zpravodaj, prosím zkontrolujte si svou spamovou schránku. Pokud jste ho nenalezli ani v ní, kontaktujte nás na info@desettisickroku.cz. 

Odkazy na doposud vydané zpravodaje najdete ZDE.


JAK MÁM ZAZNAMENAT SVOU AKTIVITU? 
Svou aktivitu si můžete zaznamenat na kterémkoliv zařízení či ve kterékoliv aplikaci. Po přihlášení do svého profilu ji v podobě printscreenu uložíte do systému. Podrobnější informace se dočtete na stránce „Jak správně zaznamenat aktivitu".

* V případě, že záznam vaší aktivity nebude obsahovat fotografii záznamu, vzdáváte se možnosti vyhrát některou z celorepublikových cen. 
* Do systému je možné vkládat maximálně pět dní staré aktivity. 
* Jestliže vám zařízení přepočítává rovnou kroky na kilometry nebo metry, tak do systému uveďte toto číslo. V případě, že vám zařízení zobrazuje pouze kroky, prosím přepočítejte je číslem 0,75 na metry.

JAK MÁM OPRAVIT AKTIVITU?
Stává se, že v zadávání (vkládání) aktivity uděláte nějakou chybu. Často se jedná o chybný přepočet km na metry nebo uvedení počtu kroků místo požadovaných metrů. Jestliže se tak stane, nezbude nic jiného, než tuto aktivitu smazat a nahrát ji znovu – správně. Toto smazání je možné přímo ve vašem profilu, kde vidíte seznam aktivit, které jste zde vložili. Přesný návod, jak smazat aktivitu, je ZDE. Nezapomeňte, že aktivity je možné vkládat maximálně pět dnů zpětně.


Uděláte něco pro své zdraví? Pravidelný pohyb je skvělá volba!

Výzva 10 000 kroků Vám pomůže začít!

Registrovat se

Generální partner

Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

Spolupracujeme